Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Tágrazártszemmel

A Tv2 újabb dobása – Bűnök és szerelmek

2013. január 11. - Tágrazártszemmel

Bűnök és szerelmek

Január 7-én megérkezett a Tv2 legújabb gyöngyszeme, amely a Bűnök és szerelmek – amúgy egy mexikói szappanoperára hajazó – címet viseli. Nos, én már december végén találkoztam eme újabb sorozatcsodával, pontosabban egyfajta beharangozójával, miszerint hamarosan elindul, és harcba száll a nézők kegyeiért. Egy összeállítást láttam egy bulvárújságban, amelyben bemutatták a szereplőket, és a történet hátterét. No, engem már ekkor a röhögő görcs kerülgetett.

Hogy aszongya: Bodzás néven futó húdebrutál (kisebbségi) klán, akik rosszban vannak a helyi rendőrfőnökkel. De nem is a családnév volt a legröhejesebb. A klán fejének nem kevésbé rosszéletű ivadékai, Lorenzo és Frenki, mintha csak egy realityből léptek volna ki. Ja, és – ki ne felejtsem – az eltitkolt, legkisebb legényt, Rómeót, akiről bátran elmondható, miszerint nomen est omen; mivel már rögtön a legelső részben az ablakot vette célba, csak éppen nem alóla ontotta a nyálas ömlengést, hanem igazi, XXI. századi macsó módjára ezen keresztül közlekedett, hogy lássa a szívszerelmét, akit a rendőrfőnök apuci őriz(ne) hét lakat alatt, és még a széltől is óv(ná). A férfiakról nem is beszélve. Aztán van itt gazdag klán-ivadék kitartott, pénzéhes oldalbordája, a családi étkezésre becsöppenő szöszi barátnő, alkoholista exszerető – ő a Rómeó édesanyja; bár nem sokáig –, intézetből „szabadult” 18 éves lány, és egy szintén állami gondozásban nevelkedett testvérpár, akiket eddig még nem is láttunk, pedig már három részen is túl vagyunk. (De ne aggódjunk, jönnek majd ők is.) No, és persze egykori nevelőjük, Zsóka néni.

Na, most, úgy voltam vele, hogy belenézek a Bűnök és szerelmekbe, hadd lássamBűnök és szerelmek4 csak, mit is ad ez az új sorozat, amit nem mellesleg Nagy Tamás, a Jóban Rosszban című, „teljesen életszagú” kórházsorozat atyja jegyez, mint prodjuször. (Meg én még Hajdú Petikét is láttam a stáblistán, ugyanezen minőségben, holott egy korábban olvasott cikk szerint ő nem szerepel majd rajta. Hát pedig én láttam.)

Szóval megnéztem az első részt. Aztán a másodikat. Ma meg a harmadikat is; de nem igazán tudom eldönteni, hogy most sírjak-e vagy nevessek. Még egy ilyen amatőr műsort az életben nem láttam.

A „legjobb” benne a narrátor. Mi a jó büdös fittyfenének egy sorozatba narrátor? Egyes fórumokon a kommentelők véleménye szerint a sorozat a szintén a csatornán futó Családi titkokra hajaz. Ez utóbbi eddig kimaradt az életemből. (Bár egy részt mintha talán láttam volna...) Érdemben tehát nem nyilatkozhatok róla. Viszont! A Bűnök és szerelmek első részének a végén a pincében (asszem, pince volt) játszódó ordibálós, veszekedős, lövöldözős jelenet engem némiképp a Győzike show-ra emlékeztetett. Valószínűleg ennek az is az oka, hogy a sorozat úgy van elkészítve, hogy a – többnyire amatőr – szereplők a történetnek csak a vázát kapják meg, vagyis sok benne a rögtönzés és az improvizáció. Az első részben már rögtön két halottal is számolhatunk; az alkoholista exszerető mellett a Bodzás-klán fejének asszonya is a fűbe harap egy balesetnek köszönhetően. Mindeközben vidáman virít a háttérben a kitakart guminő. De miért kell kitakarni egy guminőt? És mit keres egy maffiózó család házában egy guminő? Nem akarom tudni.

Az első rész izgalmaihoz tartozik, hogy az intézetet frissen elhagyó 18 éves Fruzsi szerelme karjaiba omolva várja a megváltást, és egy jobb élet reményét, ám e helyett az a drága, „igenisnagyonrendesfiúésszeretengem-Valter eladja a leányzót némi cash-ért cserébe. Kuncogás 5.1: a csúnya, megerőszakolós bácsiban a ’90-es évek sikersorozata, a Família Kft. Kövér Vilijét, azaz Juhász Illést véltem felfedezni. Elég vicces a légynek sem ártó, folyton egy-egy atyai taslit kapó Vili szerepe után Illést egy ilyen negatív (epizód)szerepben látni.  Jó, persze, színész a lelkem, de ez kb. olyan fíling, mint ha mondjuk Larry Hagman egy szentéletű misszionárius karakterébe bújt volna a minden hájjal megkent, velejéig romlott Dzsoki Júing szerepe után.

Bűnök és szerelmek3Tény, hogy a sorozat első három része is tartogatott izgalmakat és fordulatokat, és rendhagyó is a maga módján – pl. nem stúdióban forgatnak, hanem sok külső helyszínen, többnyire civil szereplők vannak benne, meg sok-sok improvizáció stb. –, de valahogy mégsem az igazi. Maffiózó-ivadék idétlen hajráffal? Ez most valami vicc? Szóval az ötlet végül is jó (is lehetne), de a kivitelezést és – sok esetben – a színészi játékot inkább hagyjuk. (Valternél mesterkéltebb szereplőt én még nem láttam, bár Bodzás Lajos sem piskóta.) Az meg egyenesen gagyi a köbön, ha bárki azt gondolja, hogy a Bűnök és szerelmek felveheti a versenyt, mondjuk a Barátok közttel. (Ilyet is olvastam ám, hogy nagyon konkurenciát fog jelenteni; a tervek szerint persze.)

Egy szó, mint száz, egyelőre persze nem tudni, hogy hosszabb távon miként fogadja a közönség a sorozatot – noha sejthető –, de véleményem szerint nem ezzel a műsorral fog még nagyobbat kaszálni az ország Hajdú Petikéje, és Nagy Tamásnak is inkább a Jóban Rosszban-nál kellene maradnia. (Mondjuk visszaadhatná már Lucácskát szegény Verának, vagy Tamás atya ikertesója is beficcenhetne már a történetbe, mert azt írták, így lesz; de egyelőre még csupán „szellemi atyaként” kísért a frissen elvált Betty Tanakis életében.)

                                                                                                                Penny Wise

Bűnök és szerelmek2

süti beállítások módosítása