Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Tágrazártszemmel

Egy falusi gyöngyszem: Bánk

2013. szeptember 07. - Tágrazártszemmel

Kihasználván a négynapos hosszú hétvégét, úgy döntöttünk életem párjával, hogy kicsit kimozdulunk otthonról, magunk mögött hagyjuk a káoszt és a nyüzsgést, és augusztus utolsó, melegebbnek ígérkező időszakában elutazunk egy kicsit vidékre, hogy végre kikapcsolódjunk. Idén még nem voltunk nyaralni – több okból kifolyólag sem –, így hát maradt ez a négy nap, amiből hármat legnagyobb örömömre nem Budapesten töltöttünk.
Az úti cél nem volt ismeretlen, hiszen tavaly szintén voltunk eme kedves, kicsiny faluban; méghozzá kétszer is! Ennek fényében pedig nem volt meglepő, hogy idén is itt töltöttünk pár napot, kipihenve az egész éves hajtást. Amikor először utaztunk Bánkra, rögtön elvarázsolt a hely szépsége, nyugalma, no és az is, hogy mennyire más, mint az a közeg, amiben élek, lévén tősgyökeres pesti gyerek vagyok.

Bánki tóBánk egy nógrád megyei község, melynek mindössze 691 lakosa van. (2011-es adat.) Tehát valóban egy elég pici településről van szó. Legszebb látnivalója a Bánki-tó, amely fürdésre és horgászásra is kiválóan alkalmas. Mivel vize gyorsan mélyül, ezért csak a kijelölt helyen engedélyezett a fürdés. Leírhatatlan nyugodtsággal tölti el az embert, amikor este kiül egy padra, és a tópartot szegélyező lámpák fénye tükröződik a víz felületén. Kevés helyet tudok, ami ennyire képes kikapcsolni, és ennyire ki tud zökkenteni a gondokból. Sokszor elgondolkodtam már azon, hogy mit is jelent számomra ez a falucska, miért rajongok érte ennyire, hogy már harmadjára utaztam oda pihenni. A választ valójában a mai napig nem leltem még meg. Hiszen mi is található Bánkon? A tavat és egy kalandparkot leszámítva tulajdonképpen semmi. Mégis, valahogy vonz, mint rovarokat a fény. Imádok ott lenni, imádom az érzést, hogy „na, most jól elbújok a világ elől”. A tó gyönyörű, és talán a környező erdők különleges, vadregényes hangulata adja meg a táj báját és szépségét. Nekem, aki hozzászoktam a városi kényelemhez, először persze kicsit furcsa volt, hogy a településen található egyetlen közért délután 5 körül bezár – hétköznap! –, de aztán ráeszméltem, hogy ez egyáltalán nem akkora probléma. Persze van néhány étterem, söröző, falatozó – ahol isteni a Holstein szelet!!! –, sőt, még egy wellness szálloda is épült a tó partjára, de ezt leszámítva tényleg nem sok látnivaló található itt.

BánkgyöngyeDe talán pont ezt szeretem benne. Mert meguntam már az olyan helyeket, ahol bulizás van és nyüzsgés. Ilyenkor tényleg a teljes csöndre és nyugalomra vágyom. (Lehet, hogy öregszem?) A másik, amit szeretek benne, az a szálláshelyünk. Mindhárom alkalommal az igen családias hangulatú Bánkgyöngye panzióban szálltunk meg, melyet egy kedves hölgy, Kati néni vezet. Ő már rögtön az első alkalommal belopta magát a szívünkbe, hiszen nagyon közvetlen és aranyos, és még különféle információkat is kaptunk tőle. Ilyen volt például az, hogy a Tengerszem Panzióban kvázi fillérekért lehet kétfogásos ebédet venni – ami fogásonként is olyan mennyiség, amekkorát ember legyen a talpán, aki meg tud enni –, vagy az, hogy délután négy után 50%-os kedvezménnyel tudunk kimenni a strandra vagy milyen programok lesznek este a víziszínpadnál. Merthogy a Bánki-tó partján található egy víziszínpad, ahol koncerteket, színházi előadásokat, és az augusztus 20-i ünnepségsorozat keretein belül utcabált is rendeznek. Ja, és ne feledkezzünk meg a tűzijátékról sem, amit direkt a budapesti előtt egy-két nappal tartanak. (Tavaly 19-én, idén pedig 18-án volt.) Kati néni bizony jól csinálja a dolgát, hiszen nem mi vagyunk az egyetlen visszajáró vendégek, ez pedig egyértelműen jelent valamit. A panzióba még háziállat is bevihető, így idén is találkozhattunk az egyik család tacskójával, aki bár nem először járt itt gazdáival, mégsem tudott még megbarátkozni Kati néni macskájával.
Mindent összegezve: Bánkot meglátni és megszeretni egy pillanat műve volt. Bátran ajánlom mindenkinek, aki nem nyüzsgésre, nem pörgésre vágyik, csupán egy kis nyugalomra, tücsökciripelésre, és igazi, hamisítatlan, falusi hangulatra. Nem fogja megbánni.