Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Tágrazártszemmel

"Egyedüli versenyben magammal vagyok, hogy annál jobb legyek, mint aki tegnap voltam." - interjú Hajdu Petra modellel

2014. október 06. - Ryada

10711342_10204701678803442_1290160202_n.jpgHajdu Petra, aki fiatal kora ellenére bejárta már fél Ázsiát, a NINE model management modellügynökség elsőszámú modellje.

Karrierje folyamatosan felfele ível, én pedig megtiszteltetésnek érzem, hogy interjút készíthettem vele. Fogadjátok sok szeretettel Petrát, akinek ugyan nincs példaképe, de mi drukkolunk neki, hogy Ő legyen a következő magyar szupermodell.

 

 

 

 

 Hogyan kerültél a Nine model és Casting ügynökséghez?

Mivel Nagykanizsán lakom, és itt nem sok lehetőség van elkezdeni a modell pályát. Egy közeli barátom, Simon Kíra, a Nine egykori fotósa ajánlotta a budapesti ügynökséget, és mutatott be Kenesei Nórinak.

Sok lánynak meggyűlik a baja olyan ügynökségekkel, ahol a regisztrációs díjon felül plusz költségekkel is megcsapolják a pénztárcájukat. Elhúzzák előttük a mézes madzagot, hogy mesés karrier vár rájuk, aztán a munkákból nem lesz semmi, csak a pénzt dobták ki az ablakon. Neked milyen tapasztalataid vannak a Nine-nál?

Az én anyaügynökségemnél a modelleket semmilyen költség nem terheli. Az ügynökség biztosítja és szervezi a tesztfotózásokat, hogy a kezdő modell rendelkezzen elegendő és megfelelő minőségű képekkel a szakmában való elinduláshoz. Az utazásoknál is a megrendelő fizeti, megelőlegezi a repülőjegyet, szállást, ellátást biztosít.

Milyen a kapcsolatod Nórival? Szigorúan munkakapcsolatban álltok?

Talán a legrégebbiek között vagyok az ügynökségnél, így Nórival is nagyon szoros kapcsolat alakult ki köztünk, ami nem csak a munkán alapul. Napi szinten beszélünk, barátok vagyunk, bármit elmondhatok neki. Mindig segít és támogat, legyen akármilyen problémám.

10716103_10204701678603437_343887862_n.jpg

A szüleid hogyan fogadták azt, hogy Te csak azért is megvalósítod az álmaidat és modell leszel külföldön?

Természetesen ez elég nehéz szituáció egy 16 éves vagy annál fiatalabb gyermekkel rendelkező család számára. Nekem se volt könnyű, de tudták, hogy azért dolgoztam már lassan egy éve, hogy utazni tudjak. Amikor megkaptam a lehetőséget, féltve és aggódva bár, millió beszélgetés után mind velem, mind Nórival, belementek.

A barátaid örülnek a sikereidnek? Támogatnak?

Magántanulóként fejeztem be a gimnázium utolsó két évét, ami azt jelenti, hogy minden évben hazamentem vizsgázni, illetve végzősként az utolsó félévet iskolapadban töltöttem az érettségi miatt. Szerintem nem is kell mondanom, hogy kicsit aggódtam, hogyan fognak fogadni társaim miután x hónapig távol voltam. Nagyon szerencsésnek mondhatom magam. Az iskolám, a tanáraim, barátaim, de legfőképp az osztályom nagyon jól kezelte a helyzetet. Akárhányszor hazajöttem, úgy kezeltek, mintha mindig is ott lettem volna, nem éreztem magam kívülállóként.

Mikor utaztál ki először külföldre és hova?

Először 16 évesen utaztam Kínába, Xiamen városába. Egyedül mentem, 3 hónapra, de a 3 hónapból végül félév lett. Az első szerződésem után egyből kaptam még egyet Guangzhou városában, így az első utam alkalmával két piacon is kipróbálhattam magam.

10708275_10204701678643438_192977651_n.jpgÁltalában mennyi időt tartózkodsz külföldön?

Ez változó. Beleszólhatnak az otthoni dolgok, például a vizsgáim. Egy-egy szerződés általában 2 vagy 3 hónapra szól, de sokszor egy szerződés után nem megyek haza, hanem egy másik helyre utazom tovább.

Kötöttél a munkáid során barátságokat modellekkel vagy rivalizálás van köztetek?

Mindkettő megesik, de szerintem a barátságok gyakoribbak. 3 év után én ott tartok, hogy bárhova is kerüljek, biztos vagyok benne, hogy van ott is egy közeli jó barátom.

Ha ki kell utaznod, akkor konkrét munkára mész vagy tesztfotózásokon veszel részt, amik után kiválasztanak egy adott munkára?

Mikor több hónapos szerződéssel utazunk, akkor nem konkrét munkára megyünk, hanem az adott helyen fogunk élni, és ott járunk castingokra, ahol a munkákat szerezzük. A másik eset, amikor egy adott munkára utazol, ez történhet direct booking alapján (képek, modell könyv alapján a kliens kiválasztja a modellt) vagy volt már a munkára előzőleg casting. Ilyenkor nem maradsz hónapokig, csak pár napig vagy hétig, amennyi időt a fotózás igénybe vesz.

Hogy telik egy átlagos napod Ázsiában?

Ez ismét változó. Egy casting nap nagyjából úgy néz ki, hogy felkelek, elkészülök, aztán elmegyünk az összes castingra. Kínában például egy kisbusszal viszik a modelleket, mert a cím alapján mi nem találnánk oda. :) Hongkongban vagy Európában viszont egyedül kell megoldanod ezt is. Hogy mennyi castingom van egy nap az is változó. Általában előző nap este kapunk egy üzenetet, hogy mikor kezdünk, hány casting várható, azok milyen típusúak, így a ruhánkat is hozzá tudjuk igazítani a napunkhoz. Ha dolgozom, akkor a rendszer ugyanaz. Felkelek, elkészülök, elmegyek a munkára, amiről ugyanúgy 1 nappal korábban értesítenek. Kezdünk a sminkkel és a hajjal, aztán mehet a menet. A harmadik lehetőség pedig a szabadnap, de be kell vallanom, ebből azért nem sok van.:)

Mesélj egy kicsit arról, hogy milyen a divatvilágot belülről látni, megélni!

Nem is tudom, hogy kezdjem. Nem olyan csillogó, mint amilyennek tűnik. Nem olyan könnyű, mint amilyennek látszik. Kell, hogy ott legyél fejben, hiszen amennyire számít itt a külsőd, annyira szükséged is van az agyadra. ANNYIRA SZÜKSÉGED VAN AZ AGYADRA IS. A siker sem jön könnyen. Amikor azt hallod, hogy valakit felfedeztek az utcán és a következő héten már Párizsban van... Na ezek a sztorik a legritkábbak. Már azért meg kell dolgoznod, hogy utazni tudj, és amikor megkapod ezt a lehetőséget, akkor emlékezned kell rá, hogy ezért dolgoztál. Most itt van, nem szúrhatod el, és mikor ott vagy, akkor előre a céljaid felé. Csak így lehet valamit elérni, meg persze kitartással.

10708432_10204701678843443_1804445105_n.jpg

Értek már csalódások a szakmában?

Csalódások? Az egész szakma egy fent és lent, akárcsak az élet. Egyszer minden bepörög, megy ezerrel, aztán a következő hónapban azt veszed észre, hogy: Hoppá most mi van?! Pont, mint az életben. Csak az számít, hogy tudod-e ezeket kezelni, és minden lent után felkelni, mert csak így lehet fejlődni és nőni.

Az angol nyelvtudás elengedhetetlen ebben a szakmában. Magabiztosan beszéled a nyelvet?

Már az első utam előtt rendelkeztem felsőfokú angol nyelvvizsgával, így nekem különösebb gondom sose volt az angollal, de teljes fokú biztonsággal csak az első utam után tudtam beszélni. :)

A súlyodra mennyire kell odafigyelned? Te is azoknak a lányoknak a táborát erősíted esetleg, akik töménytelen mennyiségben ehetnek mindent és nem látszik meg rajtuk?

Hahaha. Csak szeretném. Nekem sajnos oda kell figyelnem, hogy mit eszem és mennyit, de ezt sporttal nagyon jól tudom kontrollálni.

Fiúkkal hogy állsz? Gyönyörű lány vagy, okos és sikeres. A fiúk nehezen kezdeményeznek nálad?

Ez az élet nem kedvez egy párkapcsolatnak, de én most nem is vágyom rá, illetve, ha szeretném se tudnám összeegyeztetni az életem egy másik ember életével. Ez most így van jól, annak is eljön majd az ideje.

A továbbtanulás szerepel a terveid között? Milyen terület érdekel a leginkább?

Igen, tovább fogok tanulni. Most a gimnázium után 1-2 évet az utazásra szentelek, aztán elkezdem az egyetemet is. Olyan szakmát képzelek el magamnak, amivel folytathatom az utazást, így a nyelvek helyezkednek el érdeklődési köröm középpontjában.

10711484_10204701678683439_183221937_n.jpg

Van példaképed?

Nincs. Nem próbálok meg hasonló lenni bárkihez is, én szeretek más lenni, magam lenni. Egyedüli versenyben magammal vagyok, hogy annál jobb legyek, mint aki tegnap voltam. :)

Hogy látod magad 5 év múlva?

Azt se tudom, hogy 5 hónap múlva hol leszek. :) Minden változik minden pillanatban, de valószínűleg az egyetem utolsó éveit fogom tölteni és lehet, hogy még egy kis modellkedés is lesz mellette.

 

NINE Model&Casting ügynökség weboldala: http://www.nine-models.com/fooldal.php

NINE Model&Casting ügynökség hivatalos Facebook oldala: https://www.facebook.com/ninemodels

Fotók: Kyra Simon https://kyrasimon.allyou.net/1268768

Fotók: Zoltán Szabó Medve

 419486_392661714092794_1729147839_n_1.jpg

 

 

 

 

 

süti beállítások módosítása