Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Calisthenic edzés - Pörögj rá!

2014. szeptember 29. - Hekksütő Marika néni.

A Bartendaz Hungary a New Yorki Bartendaz testvércsapata, amit 2003-ban, New York-ban alapítottak. Volt szerencsém belelátni a srácok mindennapjaiba, és azt kell mondjam, nem csak egy edzésformából beszélünk, hanem egy egységről, egy gondolkodásmódról, egy olyan csapatról, akik ebben sportban találták meg a magukat és céljuk, hogy mindezt, minél több emberhez juttassák el.
A továbbiakban a Bartendaz Hungary alapítóját, Radányi Norbertet faggatom.

Untitled-1.jpg...jpg

Kezdjük az elején, mit jelent pontosan a calisthenics kifejezés?
A Calisthenics szó jelentését a saját testsúllyal végzett edzések gyűjtőneveként tudnám legkönnyebben és legérthetőbben megfogalmazni. A kifejezés maga tehát „saját testsúllyal végzett”-et jelent.

Ha a neten keresgélünk, a street workout, valamint a fegyencedzés kifejezéssel is találkozunk. Van bármilyen különbség az elnevezések között?
Valójában nem sok. A gyökerei mindegyik, általad megnevezett mozgásformának ugyan oda nyúlnak vissza. A saját testsúllyal végzett alapgyakorlatok, vagy más néven természetes gyakorlatok (fekvőtámasz, guggolás, húzódzkodás, stb.) képezik a mozgásanyag fő egységét. Ezek a divatos elnevezések csupán marketing okokból jelentenek valamit. Jó reklámszöveg és ennyi, semmi több.

Miért tartod fontosnak a saját testsúllyal végzett gyakorlatokat?
Mert fejleszti az erőt, mozgékonyságot, rugalmasságot, testtudatot, kitartást, hajlékonyságot, illetve jó hatással van az egészségünkre és még sorolhatnám.
Véleményem szerint, aki nem képes a saját testét, ezáltal saját testsúlyát mozgatni, az ne akarjon nekiállni a súlyzós edzéseknek, előbb tanulja meg kontrollálni és használni testét az erőfejlesztés területén.

10609643_1550378265190397_4204847744779510144_n.jpg....jpgMesélj kicsit az edzésekről, hogyan zajlanak?
Az első alkalmak mindig hosszabb ideig tartanak, ismerkedés a gyakorlatokkal és egymással, szintfelmérés, majd egy teljes testre kiterjedő edzés következik még az első alkalom keretein belül, hogy a résztvevők minden gyakorlathalmazból kapjanak egy kis ízelítőt.

Kinek ajánlod leginkább ezt a fajta testmozgást?
Igazából bárkinek, aki szeretné jobban és erősebbnek érezni magát a mindennapokban, valamint azoknak, akiknek komolyabb céljai is vannak a testedzés területén, vagy esetleg már eleve sportolók és kiegészítő edzésnek választanák a Calisthenics-et.

Miért javaslod inkább ezt az edzésfajtát, mint pl. a konditermet?
Én nem vagyok a konditermi edzések ellensége. Ahogy az előzőkben is említettem, inkább amondó vagyok, hogy előbb tanuljunk meg bánni saját testünkkel, majd ha már elértük a megfelelő szintet – és ha az még nem lenne elég - építsünk be edzésünkbe alternatív mozgásformákat.

Több irányba is mozogtok, pontosan milyen profiljai vannak a Bartendaz Hungary csapatnak?
Bemutatók, fellépések vállalása, szervezése, lebonyolítása. Csoportos és személyi edzések tartása. Fiatal generáció felkarolása, segítése és példamutatás. Közösségépítés, és a mozgásforma terjesztése. Ezek a főbb tevékenységeink.

Fiatalok oktatása, felnőttek segítése, hogy jobbá, egészségesebbé váljanak! Mindezt a természetes, calisthenic gyakorlatokon keresztül. Ez a mi utunk!


Akik szeretnének megnézni Titeket, hol és mikor láthatják a csapatot legközelebb?
Október 4. Richter Egészségváros, Zugló
Október 4. Fighter's Run, Pólus Center parkoló (VIWA Vitaminvíz)
Október 5. NATO rendezvény, VIWA Vitaminvízzel közösen a Hősök tere melletti parkolóban
Október 16. ELTE FIT Night

KING2353.jpgKint voltam a legutóbbi rendezvényen, ahol Ti is képviseltétek magatokat, és azt kell mondjam, elég ütős volt a látvány.  Nem szoktak megijedni a jövőbeni érdeklődők, hogy nekik is hasonló, szinte akrobatikus elemekkel kell majd megbirkózniuk?
De sajnos igen. Rátapintottál a lényegre. Edzéseinkre ugyanis azért járnak kevesen, mert csak a látványos és magas nehézségi fokozatú gyakorlatainkat látják tőlünk. Viszont ha a bemutatóinkon alapgyakorlatokat mutatnánk, az eléggé ingerszegény lenne a nézők számára. Ezért mindig a legjobb és legszínvonalasabb mozdulatokat válogatjuk össze. Azt szeretném azért elmondani, hogy aki edzéseinkre jelentkezik, nem feltétlenül szükséges a nehéz gyakorlatokat végezni. Azt csak azoknak ajánljuk, akik már régóta edzenek saját testsúllyal, és megvan a kellő ízületi mozgékonyságuk, ügyességük és erőnlétük hozzá. A kezdő szinten lévők az alapoktól indulnak és a fokozatosság elvét szem előtt tartva haladnak a nehézségi szintek között. Szóval nyugodtan és bátran jelentkezzen bárki!

A Bartendaz Hungary megalapítása az idei évben történt meg, mik a soron következő célok?
Tevékenységünket már több éve végezzük, de igaz, a csapat ebben a mai formájában csupán fél éve létezik. Minden nap azon vagyunk, hogy fejlődjünk, terjeszkedjünk és további sikereket könyveljünk el. Céljaink: egyesületalapítás, további bemutatók/fellépések, országos szintű közösség kialakítása, valamint iskolák látogatása. Minél több emberhez eljuttatni a mozgásforma részleteit, információkat közölni velük (hogyan, hol tudnak csatlakozni hozzánk, illetve jelentkezni edzéseinkre).
Untitled-1.jpg.....jpg..jpg
Ha valaki kedvet kapott, hogy kipróbálja magát, hol/hogyan tudja veletek felvenni a kontaktot?
Honlapunkon keresztül: www.bartendazhungary.hu
vagy facebookon: www.facebook.com/bartendazhungary 
Várjuk szeretettel az érdeklődőket!