Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Tágrazártszemmel

Körforgó a vár alatt

2012. szeptember 25. - Tágrazártszemmel

Az Országos Hulladékgyűjtési Ügynökség szeptember 19-én, szerdán egész napos programokkal várta a fiatalokat az egri Dobó téren megrendezett Körforgó elnevezésű rendezvényükre. A roadshow egri állomása különösen ígéretesnek tűnt, a parkolók és lakóházak árnyékában eddig megbújó színpadok és játékok itt a város egyik leggyönyörűbb közterén kaptak helyet. A rendezvény célja, hogy a fiatalokban tudatosítsa a szelektív hulladékgyűjtés fontosságát, a megfelelő ismeretek birtokában hétköznapivá váljon a szelektív hulladékgyűjtés számukra is. Az egészen a kicsiktől a nagyobb iskolásokig mindenki számára élvezetes programokat kínált a szervezet: tárlatvezetés mutatta be az újrahasznosított hulladékok új formáit, mint amilyen a papírból készült egyedi bútorok, vagy a gumibelsőkből készített különböző kiegészítők, táskák, de lehetett élő társasjátékot játszani vagy szemét lökéssel akár nyerni is. A színpadon délután az Alma Zenekar lépett fel, előtte pedig zenés műsorral ismertették meg a nézőkkel a hulladékszétválasztás lényegét.

A szelektív hulladékgyűjtés azonban csak egy apró szegmense egy nagyobb, környezetkímélő társadalomnak. A legegyszerűbb otthoni praktikák betartásával hatalmas eredményeket érhetünk el, még ha követlen eredményét ennek mi nem tapasztalhatjuk. A kényelemhez szokott emberek, mi magunk is, valljuk be, nem figyelünk olyan apróságokra, hogy ha elmegyünk otthonról, ne csak stand by üzemmódba kapcsoljuk a televíziót, vagy a számítóképet, hanem áramtalanítsuk is. Az EU ugyan már kivonta a forgalomból a hagyományos izzókat, s a boltokban e hónap elejétől kizárólag energiatakarékos izzókat lehet(ne) kapni, azért mindig érdemes odafigyelni, hogy feleslegesen ne égessünk 200 wattot a szobában, vagy ha bevásárolni megyünk, vigyünk magunkkal táskát, ne a hipermarketek önreklámozó műanyag szatyraiért fizessünk, mi úgyis elszakad két palack víz súlya alatt, és úgysem használjuk újra, legfeljebb a konyhai szemetest kibélelni. A minap én is így jártam, három almát vettem a sarki kis zöldségesnél, direkt nem zacskóba tettem, volt nálam táska. Az eladó reflexből zacskózta volna nekem, s amikor közöltem, hogy nem kérek zacskót, szinte megsértődött, hogy öt forinttal kevesebbet kell számláznia. Az ilyen apró praktikák csak megszokás kérdései, ugyan nem érzem én sem az eredményét, de valahogy mégis jobb érzéssel tölt el. Kísérletképp ajánlanám, bár ugyan a fesztivál szezonnak vége, de ha olyan helyen jártok, ahol műanyag pohárban osztják a csapolt sört, a második, harmadik rendelésnél újratöltést kérjetek. Kíváncsi lennék, hogyan reagálnak a csaposok.

Aki nem hisz a szelektív hulladékgyűjtésben, mert „úgyis egy kocsiba öntik az összes konténerből a szemetet”, annak üzenném, hogy igen, ez így van, de nem ugyanoda viszik, mint a rendes hulladékot, és egymástól szét tudják választani a papír-műanyag-üvet-fém hulladékot sokkal egyszerűbben, mint a nem szelektíven gyűjtött, akár szerves hulladéktól is. Aki meg nekem sem hiszi, az járjon utána, mert most igazán meg is teheti: szeptember 29-én nyílt napra várja a Kuka Kultúra az érdeklődőket és a hitetleneket több városban is a hulladékgazdálkodási üzemeibe! Itt lehet válogatni a helyszínekből!

by defiszon

süti beállítások módosítása