Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Tágrazártszemmel

Konyhamalac hírek - Végtelenül egyszerű édes-sós étel

2012. augusztus 03. - Tágrazártszemmel

Egyszer már említettem, hogy az egyszerű ételeket (is) nagyon szeretem, sőt igyekszem elszakadni néha a hagyományos hazai ízektől. Persze megtartom őket, de néha azért jó felfedezni, hogy nem is olyan rossz az édes-savanyú, vagy az édes-sós keverék.

Ezt a receptet, amit most közrebocsátok már többször készítettem, de most egy kis csalafintasággal is megtetéztem. A hozzávalók között az ananász is szerepel, de volt már számos esetben példa rá, hogy azért nem tudtam elkészíteni, mert nem volt itthon konzerv ananász. Tegnap még láttam, mára már a fiam befalta. De most új dimenziók nyíltak meg előttem. Felfedeztem egy receptet, a „készítsünk tökből ananászt”, és azóta több üveggel is tárolok a polcon. Ha már fogyóban van, csak annyi a dolgom, hogy elindulok zsenge tököt venni, na meg persze egy doboz ananászt is, és pár óra múlva már több befőttes üvegbe eltett „ananásszal” gyarapodik a készletem.

Persze az állaga nem teljesen olyan, mint az eredeti, de csak úgy nasinak isteni, helyettesítőnek meg kiváló. A receptjét ígérem, egyszer leírom.

 

 

 

 

 

 

 

A hozzávalók:

Ananász darabok és a levéből egy kevés, konzerv, vagy főtt kukorica, pulykamell, vagy csirkemell, egy kevés szójaszósz, só, bors, köretnek rizs, és az egész alá egy kevés füstölt szalonna.

A húst apró hasábokra darabolom, az apró szalonna kockákat kisütöm, majd bele teszem a húst és párolom. A szalonna sós ízét figyelembe véve sózom, borsozom és mindig egy kevés víz hozzáadásával puhára párolom, majd lesütöm. Mielőtt teljesen megpuhulna, megsülne (gyorsan megy) belecsöpögtetem a szójaszószt, esetleg rakok bele egy kevés kurkmát, majd beleöntöm a hús mennyiségéhez arányosítva a kukoricát (leve nélkül). Összefőzöm, ha kevés alatta a zsiradék, még pótolom egy kis olajjal. Pár perc múlva hozzáadom a tökös ananászt, és öntök alá a levéből is, hagy párolódjon át vele a hús is. Nem kell sokáig és erős lángon főzni, mert tulajdonképpen már készen is van, csak az ízeknek kell még összeérni. Még kóstolgatom, és ha nagyon hiányzik belőle valami, pótolom. Utána már csak a tálalás van hátra. Van, hogy a képen látható módon külön tálalom a rizst és külön a húsos részt, de van eset, amikor összekeverem.

Jó étvágyat hozzá.!

Szendrey Júlia

 

süti beállítások módosítása