Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Tágrazártszemmel

Konyhamalac hírek - Egyszerű, de nagyszerű „salsa”

2012. július 28. - Tágrazártszemmel

Amikor Mexikóban jártam, minden éteremben ezt a hűsítő, de mégis feltüzelő előételt szolgálták fel tortilla-val, vagy önmagában, vagy avokadó krémmel. Nagyon szeretem az avokadót is, de meg kell tanulni bánni vele. Az első találkozásunk nem volt valami gyönyörűséges. Először jártam nyugaton és az egyik áruházban felfedeztem. Hatalmas kúpokba halmozva állt, és én kivettem egy igazán harsogó zöldet, ami kőkemény volt. Gondoltam akkor finom, ha kemény, nem az, amelyik már nyomkodhatóan puha. Alig vártam, hogy a hotelbe érjek és felvághassam, ehessem. Körbeálltuk szertartásosan a tálat a családdal, mindenki vett belőle egy kis kockát, majd azt sem tudtuk milyen gyorsasággal köpjük a tenyerünkbe. A még nagyon éretlen, nyers tök íze liszttel keverve! Szörnyű volt! De az évek során sokat olvastam róla, és lassan annyira megbarátkoztam vele, hogy ha tehetem, mindig veszek egyet, csak úgy nyalakodásnak. Már amikor a tárcám megengedi.

Ezt az egyszerű salsa-t (mert én így ismerem) csak össze kell aprítani, magyarán össze kell csapni, és kész. Ha van hozzá, akkor lehet mártogatni belőle kis háromszög alakú tortilla-val, vagy házilag készített formájával, de pirítóssal is nagyon finom.

Hűsítő, mert a hűtőben tárolom (amíg tart), hűsítő a benne lévő paradicsom a levével együtt, és hűsítő egy kicsit a beleadott kevéske citromlétől is.

Feltüzelő lehet, ha valaki chilivel készíti, mert úgy az igazi. Mexikóban olyan csípősen kaptuk, hogy néha leugrott rólunk a nadrág is.

Nem szoktam méricskélni, hogy miből mennyit, amennyi jól esik. Ez a mércéje. Minél tovább áll, annál jobban összeérnek az ízek, annál finomabb.

Az összes hozzávalót nagyon apró kockákra vágom. A paradicsomot vékony szeletekre, majd csíkokra, és végül kockára. A paprikát vékony szeletekre, majd apró kockára, és a hagymát is hasonlóan. Lehet vöröshagymából, újhagymából, lilahagymából, de nem ajánlom fehér hagymából, vagy póréból, mert azzal nincs semmi íze. A paprika lehet sima tv paprika, vagy chili, de megint csak nem ajánlom pritaminból, mert az viszont édes.

Ha már mindent összeaprítottam, sózom, egy picit borsozom, nyakon öntöm olajjal, és belecsavarom egy fél citrom levét. Ha nincs citrom, minden további nélkül megteszi az üveges citromlé is. Közben keverni és kóstolni kell, mert nem szabad semmit túlzásba vinni. Én tv paprikából szoktam csinálni, és chili olajat teszek bele pár cseppet. Majd lefóliázva beteszem a hűtőbe, legalább fél órára.

Ha avokádóval készítem, akkor az avokadó húsát villával összetöröm, és úgy keverem bele. Az avokadó nagyon hamar megbarnul a levegőn ezért egyrészt gyorsan kell vele dolgozni, másrészt nem szabad nagyobb mennyiséget készíteni belőle, mert másnapra már gusztustalan a színe és senkinek nem lesz étvágya hozzá. Ha vendégvárónak készítjük, az avokadót csak a vendégek érkezése előtt tegyük bele.

Az avokadó egyébként isteni villával összetört olajos hallal pl. sprotnival együtt, vajas pirítósra kenve, vagy kockára vágva zöld salátában.

Tortilla-t készíthetünk házilagosan is, de szerintem egy kicsit macerás, és nekem még soha nem sikerült normál háromszögformára. Baj nem lett belőle, mert törtük a lapokat, és jól szórakoztunk a közös tálból salsázva.

Szendrey Júlia

 

 

 

 

 

süti beállítások módosítása