Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Tágrazártszemmel

Dj Barcsi

2012. július 23. - Tágrazártszemmel

Ma Dj Barcsi a riport alanyom, aki 13 éve van a pályán! Jelenleg a Gyál FM rezidens Dj-e! Pozitív szemlélete, mindenkinek követendő példa lehet! Ő beszél nekünk élményeiről, álmairól és a pálya nehézségeiről! 

 

Mondanál a kezdetekről pár szót? Hogyan indult minden?

1999-ben egy házibulit csináltunk az egyik barátomnál. Úgy alakult, hogy sikerült bérelni kicsit komolyabb cuccokat, keverőpultot, hangfalakat, fényeket.. Gyakorlatilag egyedül maradtam a keverőpult mögött, és azt vettem észre, hogy élvezem a zenék rakosgatását, és még buliznak is rá. Pár napra rá már azzal álltam elő, hogy nekem ezzel komoly terveim vannak. Lehet, hogy poénnak vették azok, akikkel ezt az ötletem-megosztottam, de én teljesen komolyan gondoltam mindazt, amit kimondtam. Aztán elkezdett érdekelni a komolyabb technika. Hát innentől már tényleg nem volt megállás. Gyakorlás, egy-egy "fellépés" következett, ami annyiból állt, hogy egy-két buliban az elején, vagy a végén én is zenélhettem egy kicsit. Aztán egyre közelebb kerültem a főműsoridhöz, majd lassacskán már csak ott játszhattam.

 

Milyen kihívásokkal kellett szembe nézned?

Kihívások azok mindig is lesznek, amiket természetesen meg kell ugrani. Talán a legnagyobb kihívás az volt, hogy ki kell állni mindenki elé, és olyan zenéket kell játszani, amivel a közönséget megfogom, és legközelebb is szívesen látnak. Azt hiszem, ez sikerült is, és bár volt néhány év kihagyásom a szakmában, úgy látom, hogy a visszatérés egészen jól sikerült.

 

Volt, aki segítette a karriered, egy olyan „yoda” féle?

Ha meg kéne említenem a yodákat, akkor azt mondhatnám, hogy mind az OSZK, mind pedig az OKJ képzés alatt olyanokkal sikerült találkoznom, akikre mindig is fel fogok nézni, mert hatalmas tudással rendelkeznek. Hiába vagyunk kollegák, hiába találkozunk egy-egy DJ Szövetségi gyűlésen, és váltunk néhány szót, a tisztelet irántuk részemről mindig is meglesz. Hogy csak néhány nevet említsek közülük: Flash, Newl, Török János, Matthew, Free, Bárány Attila, Andro, Spigiboy, Spy the Ghost, Chris.su, Erős Attila, Thomas Bernard, Jeszenszky Zsolt, Thomka Krisztián, és még nagyon sokan mások, a sort még lehetne folytatni, és elnézést mindazoktól, akiket kihagytam most.

Hogy írnád le a Dj szakma feelingét?

A Dj-zés nem csak a zene szeretetéből áll. És nem csak abból, hogy Virtual DJ-vel össze tudsz keverni két zenét, vagy sem. Az igazi feeling akkor van meg, ha az ereidben a vér is azon a BPM-en lüktet, ahogy a zenéd szól. Amikor egy-egy fellépéskor minden porcikádat átadod az érzésnek, amikor belépsz a DJ pultba. Onnantól kezdve rajtad múlik, hogy a közönség mennyire fogja élvezni azt az időt, amíg te játszod a zenéid. Ha felnézel rájuk, hogy lásd, mi jön be nekik, ők is felnéznek rád, és viszonozni fognak minden átadott érzést.

Milyen stílusú zenét játszol?

House, techno és modern tánczene. Ezek mellett egyébként nemrég elkezdtem ismét funkyt és r'n'b zenéket is játszani, ami szintén nagy kedvencem.

Mennyi időbe telik egy mix elkészítése?

A zenék összekeverése pontosan annyi időbe, amennyi a mix hossza. Viszont az ezt megelőző tevékenységek jóval több időt vesznek igénybe. Be kell szerezni a zenéket, jó minőségben. Ki kell találni, hogy mi legyen a mixben. Össze kell állítani, el kell tervezni, hogy mi jön mi után. Feltétlenül fontos a harmónia. 2012-ben már nem a keverés a legfontosabb kérdés, hanem a zenék harmonikus összeillesztése. Esetleg normalizálni kell a beszerzett zenéket, és utána jöhet a mix. Ha 1 órás, akkor 1 óra alatt össze is lehet rakni. Ha számítógéppel készül, akkor kevesebb idő is elegendő. Jó néhány mixemet számítógéppel csináltam. De pontosan ugyanazt csinálom a gépen is, amit élőben is bármikor 2-3 CD lejátszón, vagy bakeliten is meg tudok valósítani. Nem érzem ezt egyáltalán csalásnak.

Milyen szórakozó helyeken játszottál, játszol?

Megfordultam már pár helyen, bár olyan igazi nagy durranás még kimaradt a pályafutásomból. Jelenleg a Dj Szövetségnél Pest megye egyik területi képviselője vagyok, így a vonzáskörzetemben levő szórakozóhelyeket jól ismerem. Általában itt vagyok megtalálható. Ez gyakorlatilag Pécel (P2Pub, Club 11, Dirty Club, a régi Fantastic), Gödöllő (Agymosoda), Ecser (Galéria), Maglód (Sport Pub). Ezen kívül Budapesten is szoktam játszani (pl. Club Montego Bay, Underground, R33, Lokál Bár), valamint több általános és középiskolában is megfordulok egy-egy rendezvény alkalmával. Szeretnék minél több helyen megfordulni, megismerni az ottani közönséget, bemutatni azt, amit én tudok szolgáltatni. Gyakorlatilag nyitott vagyok az új dolgokra.

 

Melyik party vagy szórakozóhely, ami számodra álom és mindenképpen szeretnél ott zenélni?

Ha Magyarországon maradunk, akkor mindenképpen a balatoni szórakozóhelyek szerepelnek az álom listámon. Flört, Palace, hogy a legismertebbeket említsem. És persze ott vannak a szabadtéri rendezvények, Balaton Sound például. Ha nem csak Magyarországon kell gondolkoznom, akkor végül is megint csak nyitott vagyok bármire. Ibizát nem is említem, gondolom ez minden DJ álma, aki még nem járt ott. De kezdetnek megelégszem kisebb falattal is.

Nem vagyok válogatós, minden lehetőséget megragadok, és ki is használok, ha lehetséges.

"Légy türelmes, de törekedj a csúcsra, és merj álmodni! És ha már álmodsz, akkor próbáld is megvalósítani, mert inkább mondd azt, hogy ez most nem sikerült, mintsem, hogy biztosan sikerült volna, ha megpróbáltad volna elérni a céljaid. Az élet gyorsan telik, a lehetőségek pedig gyorsan elillannak, ha nem figyelünk oda."

DJ. Barcsi

 http://www.facebook.com/djbarcsi

 

Zsoliee

süti beállítások módosítása