Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Tágrazártszemmel

Konyhamalac hírek - Lasagne rakott kel módra

2012. július 21. - Tágrazártszemmel

Aránylag sűrűn készítek lasagnát, mert finom és laktató és ráadásul nem is olyan drága, főleg, ha valami maradékból, vagy kiegészítővel készül.

Ezt a szamárötvözetet a minap alkottam és mondhatom pompás lett.

Találtam a hűtőben egy 25 dkg körüli darált hús csomagot. Bár először fasírtra gondoltam, de mivel nemrég volt karfiolpuffancs, így másfelé kellett kutakodnom. Onnantól kezdve, hogy megláttam a lasagne tésztát, már sínen volt a dolog. Viszont ez a húsmennyiség az én jó étvágyú fiamnak a fél fogára sem elég, hát ki kellett találnom még valamit hozzá. Pár nappal ezelőtt a frankfurti leveshez vettem egy kis fej kelkáposztát, annak a fele még ott árválkodott a hűtőben. Sem főzeléknek, sem rakott kelnek nem elegendő, de már csak nem fogom kidobni! Jó lesz még valamihez jelszóval betettem fonnyadni a hűtőbe. És most jött a nagy felfedező gondolat. Mi lenne, ha belekeverném a lasagnába? Megpróba. Legfeljebb jól lakik a kutya.

Megfőztem egy csésze rizst. Egy fej hagymát megdinszteltem, majd rádobtam a húst és pirítottam. Amikor már úgy gondoltam elég a pirulásból, megsóztam, borsoztam, majd hozzá öntöttem egy nagyobb konzerv sűrített paradicsomot, és tettem bele egy kis cukrot is. Lazán összeforraltam, majd félretettem. Közben apróra vágtam a kelkáposztát, és megdinszteltem egy kis olajon. Amikor elkészült összeöntöttem a húsos paradicsomos keverékkel, és egyet rottyantottam még együtt. Levettem a tűzről, és belekevertem a rizst is. Jól átforgattam, félre raktam. Hozzá láttam a besamelmártáshoz. Jó 5 deka margarint felolvasztottam, hozzáadtam legalább ennyi lisztet, rántás sűrűségű lett, majd felöntöttem jó3 dltejjel, és egy picit megsóztam. Amíg ez szépen összemelegedett, addig sajtot reszeltem. Kb. 5 dkg-nyit beledobtam a már sűrűsödő mártásba, jól elkevertem, majd az egészet hozzá öntöttem a húsos készítményhez. Egy közepes tepsit kikentem margarinnal, majd egy kevés masszát elkentem az alján. Erre tettem rá szorosan az első sor tésztalapot, majd megkentem a tetejét masszával. 3 sor tészta, 3 sor masszával. A tetejére még hagytam egy kis adag masszát, amit szétkentem, majd megszórtam a maradék reszelt sajttal. Alufóliával lefedve 40-45 percig sütöttem.

Nagyon kíváncsi voltam az ízére, mert a kelkáposzta önmagában nagyon erőteljes ízű. Nem ütközött ki belőle, sőt a rizs sem ütötte a tésztát. Nagyon tartalmas és ízletes étel lett a végén.

Van, aki a besamelbe reszel egy kis szerecsendiót, de én nem használom. Nagyon erősízhatása van, csak annak ajánlom, aki nem riad vissza, hogy kiütközik az étel ízéből.

A besamel nagyon hamar sűrűsödik, nem szabad otthagyni, szinte állandóan kevergetni kell.

Lasagnát csináltam már spenóttal keverve, nagyon jó összhatása van együtt a spenót-paradicsom keveréknek is.

A lasagna tésztát soha nem főzőm ki előre. Nem pepecselek vele. Azért készítem a mártást bő tej mennyiséggel, hogy szívja fel és puhuljon meg a szafttól a tészta. Az is igaz, hogy az én lasagnám nem tocsog. Rendesen felszív minden folyadékot. Aki esetleg tocsogósabban szereti, az vagy főzze a mártást még lazábbra (ha száraztésztával dolgozik), vagy öntsön a tálalásnál rá még egy kis szaftot. Ha van türelme hozzá, akár ki is főzheti a tésztát.

Én például sokakkal ellentétben nem főzöm meg a krumplit sem a rakott krumplihoz. Csak úgy nyersen karikázom bele, mégis megpuhul, mégis átjárják az ízek, mégis finom!

Szendrey Júlia

 

süti beállítások módosítása